21 maj 2013

jobbar man heltid och har två små barn så är det dött här emellanåt

Antar att det är så det får vara just nu. Jag tänker på olika blogginlägg som skall skrivas men det är sällan de kommer till print, tyvärr!

Ett jag tänkt på i cirka en vecka nu är det här med kläder. Jag har samma utbud i garderoben som jag haft ganska många år tillbaka, även om jag nyligen rensat ut ganska rejält i två omgångar är det alltid sådant som får stanna kvar trots att de används väldigt sådär mycket. Ett par shorts jag hade, ett par baggy herrshorts i jeans jag köpte på H&Ms herravdelning i sthlm 2006, fick nu flytta till skänkekassen. Dem var i storlek 36" i herrstorlek och när jag köpte dem kunde jag precis knäppa dem över tjockismagen. Ett tag gick jag med översta knappen uppknäppt och nervikta flikar längst upp för att kunna ha dem över huvud taget..
När jag hade gått ner allt via min PT 2009 kunde jag ha dem perfekt, satt lagom gött på höftbenen med gött baggy häng och sedan dess har jag inte haft dem då jag vart gravid över två somrar bland annat. Skulle ta på dem häromveckan var planen, men då ramlade dem av när jag knäppte dem. Så wierd känsla! 

Så har det hänt med flertalet plagg nu det sista, och visst, det är ett angenämt problem.. men ovant ändock. 

Eftersom jag nådde mitt mål jag hade satt upp till 14/5, och lite till, belönade jag mig själv med att köpa mig ett par bloomingjeans! GAH så det sved i plånboken och jag var nervös över att inte kunna ha dem.. men de sitter som en smäck! Mannekängade på kvällen i förra veckan och mannens första kommentar var: "Så kul att äntligen se dig i kläder som sitter som de ska! Snygga". Sedan följde en finfin kommentar om min bakdel men den behöver jag inte citera här och nu. Tihi.



Annars har jag på min lediga dag  sytt klart en beställning till finaste Lukas som jag ska besöka imorgon (kolla in http://www.edwinelsadesign.blogspot.se för att se den), tvättat två maskiner tvätt och vikt det, bäddat rent i allas sängar, rensat i förrådet och hittat min yogamatta (nu jävlar blir det magövningar á la Olga style!), suttit 45 min i telefon med fina Anna, lagat lunch då min make behagade att bara äta macka själv och passat på minin. 

Kvar på listan att göra är att träna bodypump, göra kvällsövningarna för magen, duscha, mysa med familjen, natta barn och umgås med gubben.

Inga kommentarer: